Czy warto organizować swoim pracownikom lekcje niemieckiego?

Język angielski stał się językiem międzynarodowym. Obecnie ciężko jest znaleźć dobrą pracę, jeśli nie znamy go chociaż na średniozaawansowanym poziomie. Wiele osób korzysta z prywatnych kursów angielskiego, gdyż są przyzwyczajeni do swojej szkoły, albo uważają, że najłatwiej jest im się uczyć sam na sam z lektorem. Część z nich deklaruje jednak, że z przyjemnością rozpoczęłaby naukę drugiego języka, gdyby tylko było ich na nią stać. Dlatego świetnym pomysłem dla szefów jest zorganizowanie kursów języka niemieckiego w siedzibie firmy.

Lojalność załogi

Kursy języka niemieckiego budzą zazwyczaj ogromny entuzjazm wśród pracowników. Cieszą się oni z możliwości rozwoju swoich umiejętności. Większość z nich docenia także gest szefa, tak więc stają się bardziej lojalni wobec firmy. Jeśli dana firma współpracuje z niemieckojęzycznymi klientami lub kontrahentami, pracownicy czują się pewniej wykonując swoje obowiązki nawet wtedy, gdy znają chociażby podstawowe zwroty po niemiecku. Zdarza się, że pracownicy mający dużo obowiązków myślą nieraz sfrustrowani o odejściu ze swojej firmy. Oczywiście nic nie zastąpi zaplanowania im obowiązków od nowa, jednak benefity w postaci kursów językowych sprawiają, że wiele osób rezygnuje z tego kroku.

Co zyskuje firma?

Przede wszystkim: profesjonalną kadrę. Pracownicy mówiący po niemiecku w oczach niemieckojęzycznych klientów to prawdziwy skarb. Jest im wygodniej porozumiewać się w swoim ojczystym języku, niż szukać w myślach odpowiednich słówek po angielsku. Pracownicy, którzy potrafią się naprawdę dobrze porozumieć z klientami przekładają się oczywiście na zyski. Firma może zyskać potencjalnych nowych klientów wśród osób, które porozumiewają się tyko po niemiecku, a nie znają angielskiego. Zyskuje ona też dobrą opinię jako pracodawca, który dba o rozwój swojej załogi. Jak już zostało wspomniane wyżej, firma ma również lojalnych pracowników, którzy widzą, że szefostwo o nich dba. Podnosi się również prestiż firmy na tle konkurencji: oferuje ona swoje usługi na wyższym poziomie, stara się „nadążać” za swoimi klientami. Kurs językowy dla pracowników to nie zbędny wydatek, lecz solidna inwestycja.