Szkolenia językowe dla firm

Coraz więcej polskich firm współpracuje z partnerami z Niemiec, Szwajcarii, Austrii czy Belgii. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób chciałoby nauczyć się języka niemieckiego, aby komunikacja satysfakcjonowała klienta, zamiast zmuszać go do używania angielskiego, który przecież nie jest językiem rodzimym dla żadnej ze stron. Dlatego też wielu szefów decyduje się na zasponsorowanie swoim pracownikom specjalistycznego kursu, by mogli oni szlifować swój niemiecki.

Poziom nauki

Najczęściej pracodawcy dzielą swoich pracowników na grupy pod kątem poziomu znajomości języka niemieckiego. Tłumacz języka niemieckiego, który będzie prowadził kurs, przeprowadza testy, aby ustalić z pracodawcą, ile grup i na jakim poziomie jest potrzebnych. Ci, którzy z niemieckim mieli już od czynienia, po prostu szlifują swoje słownictwo, wymowę i gramatykę. Osoby, które zaczynają od podstaw, uczą się podstawowych zwrotów i zasad języka. Wielu pracodawców życzy sobie, aby kursy odbywały się w siedzibie firmy. Dzięki temu pracownicy nie muszą się martwić o dojazdy do szkoły językowej, a szefowie o spóźnienia i wcześniejsze wyjścia. Doświadczeni lektorzy, którzy prowadzą kursy dla firm przeważnie przychylają się do takiego rozwiązania.

Biznesowy niemiecki

Niektórzy szefowie firm idą nawet o krok dalej. Szukają lektora, który poprowadzi dla ich pracowników kurs niemieckiego, ale branżowego. Wbrew powszechnej opinii można wprowadzać biznesowy niemiecki już na poziomie podstawowym. Lektor wybiera tematykę zajęć i słownictwo tak, by były jak najbardziej użyteczne w danej branży. Sprawdza fachową nomenklaturę i specyfikę danej gałęzi biznesu. Kursantom opowiada również o mentalności, kulturze i zwyczajach Niemców, aby jeszcze lepiej mogli zrozumieć zachowania swoich partnerów biznesowych. Kurs języka biznesowego dla pracowników jest więc świetną inwestycją dla firmy. W oczach niemieckojęzycznych partnerów i klientów stają się oni profesjonalistami, którzy stawiają na swój nieustający rozwój.